نقش مهم مادۀ اکتیو CUBE۳ در رفع چینوچروک‌های پوست

[ad_1]

نقش مهم مادۀ اکتیو CUBE۳ در رفع چینوچروک‌های پوست

واژۀ CUBE۳ به‌عنوان عنصری کلیدی در محصولات محافظت از پوست، بهزودی کلید واژه‌ای حیاتی در این نوع محصولات خواهد بود که تفاوت‌ها براساس آن رقم می‌خورد.

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، عنصری اثرگذار که می‌تواند نقش پررنگی در تحقق هدف سلامتی و زیبایی پوست ایفا کند تا یکی از خواسته‌های مصرف‌کنندگان این نوع محصولات آرایشی و بهداشتی محقق شود.«حسین رضایی»، دکتر داروساز،در گفت‌وگویی کوتاه دربارۀ ویژگی‌های ساختاری cube۳ و نقش آن در جوانسازی پوست می‌گوید: یکی از علل اصلی خشکی پوست دهیدراتهشدن و یا کمآبیِ میانبافتی بهویژه در سطح پوست است و آنچه باید در رفع خشکی پوست مورد اهمیت قرار گیرد، آبرسانی و حفظ آب میانبافتی پوست  خواهد بود. به همین جهت برای اینکه پوستِ باطراوتی داشته باشیم، علاوهبر اینکه باید به اندازۀ کافی آب و مایعات استفاده کنیم، باید از تبخیر آب پوست هم پیشگیری کنیم.

او در ادامه با اشاره به تحقیقات صورت گرفته دربارۀ مادۀ cube۳  می‌گوید: در بدن همۀ انسان‌ها و همۀ موجودات، مولکولی به نام اسید هیالورونیک وجود دارد که این مولکول‌ها به صورت مایعی چسبنده در میان غضروف‌ها و مفاصل باعث ایجاد لغزندگی و چرخش آنها میشود. محققان متوجه شدند که این مایعِ میانبافتی، هزاران برابر بیشتر از وزن خود، آب جذب می‌کند. به همین دلیل دست به کار شدند تا از آن در صنایع و تولید دارو‌ها و محصولات مراقبتی، مانند کرم‌های آبرسان، استفاده کنند.

در نهایت دانشمندان دریافتند، اسید هیالورونیک سه وزن مولکولی درشت مولکول، ریز مولکول و مولکول میانی دارد که وزن‌های مولکولی بالاتر در ساخت داروها، فیلر‌ها و تزریقات بین مفصلی استفاده می‌شوند؛ درحالی‌که در صنایع زیبایی که نیاز به جذب پوستی به جهت اثرگذاری اهمیت دارد  وزن‌های مولکولی پایین‌تر بهدلیل خاصیت هومکتانتی که قادر به حفظ رطوبت است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رضایی با اشاره به دغدغۀ مصرف‌کنندگان این نوع از محصولات می‌گوید: در گذشته اغلب مردم برای حفظ طراوت و شادابی پوست از گلیسیرین که خاصیت حفظ رطوبت را دارد و به شدت موثر است، استفاده میکردند؛ اما تحقیقات نشان داده که وزن‌های مختلف هیالورنیک اسید تاثیرات متفاوتی دارند و وزن‌های مولکولی بالاتر میتوانند یک لایۀ پوششی روی پوست تشکیل دهند که مانع از دفع آب می‌شود و همچنین با جذب آب و انتقال آن به پوست موجب هیدراته شدن پوست خواهند شد.

او با تشریح ویژگی‌های CUBE۳ می‌گوید: وزن‌های مولکولی پایین‌تر با وررود به پوست باعث تغذیه و رشد کلاژن میشود و همچنین بهعنوان تحریککنندۀ سلول‌های پوستی شناخته می‌شوند. خاصیت مهم و کلیدی وزن‌های میانی نیز پیرامون جذب و حفظ آب خواهد بود که در این موضوع نقش حیاتی ایفا می‌کنند. شایان  ذکر است که استفاده از محصولاتی که  این اکتیو را دارند  پوست را تا ۲۴ ساعت هیدراته نگه می‌دارند و تا ۳۰ درصد جذب اکتیو‌های دیگر را افزایش می‌دهند.

Cube۳ علاوهبر ایجاد کشسانی و خاصیت ارتجاعی در پوست و همچنین  پیشگیری از بروز  چینوچروک، تسکیندهندۀ قدرتمندی برای التهاب‌های مختلف است.  همچنین باید اضافه کرد که ترکیب این ماده با آلفا آربوتین در کاهش لک‌های قدیمی بسیار موثر واقع خواهد شد. با این حال  این مادۀ موثر هنوز از سوی برند‌های ایرانی استفاده نشده است  و فعلاً فقط محصولات خارجی از فرمولاسیون‌های حاوی CUBE۳ استفاده می‌کنند. باید دید آیا این ماده در آبرسان‌های برند‌های ایرانی هم استفاده می‌شود یا نه!

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *